280 verjaardagskaarten voor bevrijder Bill en de teller loopt nog

‘Als je de postbus opentrekt en de kaarten vallen letterlijk op de grond, omdat de bus zo vol zit, dan geeft dat een geweldig gevoel’, vertelt een trotse Frank van Dijk. Stichting 18 September deed een oproep om verjaardagskaarten op te sturen bestemd voor Pendell. Dat is één van de nog levende bevrijders van de stad Eindhoven, op 18 november viert hij z’n verjaardag.

Bill Pendell is een zogenaamde Full-Monty, na D-Day, Market Garden en de Slag om de Ardennen vocht hij ook nog bij de slag om het Reichswald.
Het oorlogsverhaal van Bill Pendell vindt u hier.

Naar Engeland
De stichting gaat de kaarten eigenhandig naar Engeland brengen, waar de veteraan woont. De kaarten worden verzameld in een oude PTT-postzak. Tot en met 13 november heeft iedereen de tijd om kaarten te sturen. ‘Ze komen overal vandaan. Engeland, België, Valkenswaard, Eindhoven.’

Kaart of tekening sturen?
Iedereen kan een kaart of tekening sturen aan Bill Pendell, Postbus 1390, 5602 BJ in Eindhoven. Zo’n zelfde actie wordt in januari op touw gezet voor Joe Cattini, een andere bevrijder van Eindhoven die dan jarig is.