Doneer en steun de Stichting 18 september

Auschwitzreis 2020?

Afgelopen maart 2019 maakten wij met 44 Eindhovense middelbare scholieren van 4 verschillende scholen een reis naar Auschwitz en Krakau.

Ook in de toekomst willen wij deze reis continueren. De reis voorziet in een compleet programma van 5 dagen waarin de leerlingen niet alleen het concentratiekamp Auschwitz bezoeken maar ook de Poolse stad Krakau, de zoutmijnen Wilizckza en het Schindler’s museum. Alle deelnemers ontvangen een door de stichting zelf geschreven boek over de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust, natuurlijk veelal vanuit Eindhovens optiek.

Alle deelnemende leerlingen schrijven een motivatie om mee te mogen, de selecties hiervan worden gemaakt door de deelnemende scholen. Naast het schrijven van de motivatiebrief betalen alle deelnemers een kleine eigen bijdrage.

De resterende reiskosten kan de stichting niet zelf betalen (€ 200 per persoon). Maar met de donaties van U kan dat wel! We vragen U om minimaal EURO 5 te doneren. Dat kan heel eenvoudig met iDeal. u mag natuurlijk altijd meer doneren.

Wilt u ons steunen en onze scholieren de kans geven om deze reis met ons te maken? Doneer dan minimaal EURO 5,00!

Stichting 18 September is een ANBI (Algemeen nut beogende instellingen) stichting, dit betekent dat donaties aan onze stichting in aanmerking komen voor een aftrekpost bij uw belastingaangifte. Voor meer informatie klik hier.

Alvast hartelijk dank, ook namens de scholieren.

Stichting 18 September

Doneer