Stichting 18 september investeert in BEWEGEN

Stichting 18 september probeert met diverse projecten het verleden levend te houden. Verhalen van de mensen van toen, ervaringen en belevenissen. Al 73 jaar (!) de reis naar Bayeux voor scholieren, de reis naar vernietigingskamp Auschwitz, Freedom Lecture, een veteraan in/voor de klas, de fietstocht om het bevrijdingsvuur in Bayeux op te halen (in 2017 al voor de 71e keer), het Fakkeldefilé. Dát komt over bij jongeren. We zijn goed op weg, maar er is meer nodig.

Bewegen brengt mensen samen en zorgt individueel voor een betere balans tussen geest en lichaam.
Daarbij spreekt sportief bewegen tot de verbeelding. Het inspireert, motiveert en emotioneert mensen. Het maakt energie los. Sportief bezig zijn doe je ook voor de beleving en geeft je het gevoel van vrijheid.

Om in alle vrijheid te kunnen bewegen is de beleving die onze stichting inspireert.

Vrij zijn en je dagelijks vrij voelen mag nooit meer verloren gaan. En het is juist daarom dat de stichting haar vleugels uitslaat op het gebied van bewegen. In de komende jaren kunt u meer initiatieven op het gebied van bewegen verwachten. Een groot publiek willen wij bereiken waarbij lopen, fietsen en wandelen de hoofdrol zullen hebben.

Als try-out voor 2015 is voor de loop sport gekozen. Velen van u lopen recreatief of in clubverband en beleven daar ontzettend veel plezier aan.

Voor meer informatie www.freedomrun.nl