Stichting 18 september & De familie Van Hemme

Frans wordt gesteund door zijn kleinkinderen, Jasmijn en Tom.

In het kader van de 70-jarig viering van de bevrijding van Eindhoven heeft Frans van Hemme ons meegenomen op zijn tocht tot aan onze bevrijding op 18 september 1944. Frans is op 6 maart 2016, 104 jaar oud geworden en het werken met de computer gaat hem steeds slechter af. Zijn geheugen is nog prima in orde. Regelmatig komen zijn kleinkinderen Jasmijn en Tom bij hem op bezoek in het Kortonjo. Zij hangen dan aan zijn lippen over de verhalen van het verleden en dan vooral rondom het onderwerp rond de bezetting en de bevrijding van Eindhoven. Frans is ongelooflijk trots dat zijn kleinkinderen eind maart mee gaan naar Auschwitz in het kader van de scholieren reis samen met de Stichting 18 september. Frans had deze reis ook nog graag een keer gemaakt, echter dat gaat niet meer. Jasmijn en Tom hebben opa beloofd om al hun ervaringen te delen op de facebook account van opa.

Volg Frans (en Jasmijn en Tom) nu op Facebook

Frans van Hemme, geboren op 6 maart 1912 te Eindhoven.

Vader van 4 kinderen, Jan (1933), Marie (1934), Wil (1936) en Peter(1952), Opa van Tom en Jasmijn (tweeling uit 2002). Tot aan zijn pensionering (1971) is Frans werkzaam geweest voor Philips. Sinds 2013 is Frans weer woonachtig in Eindhoven nadat hij sinds zijn 1990 in Spanje had gewoond, Frans is terug naar Eindhoven gekomen na het overlijden van zijn vrouw. Tegenwoordig is hij woonachtig in Kortonjo.

Jasmijn van Hemme, geboren op 5 mei 2002 te Eindhoven.

Dochter van Peter (1952) en Renée (1972), kleindochter van Frans (1912). Tweeling zus van Tom. Grootste hobby is piano spelen, waarvoor ze ook regelmatig les volgt aan het CKE. Leerling van het Van Maerlant Lyceum in de 3e klas.

Tom van Hemme, geboren op 5 mei 2002 te Eindhoven.

Zoon van Peter (1952) en Renée (1972), kleinzoon van Frans (1912). Tweeling broer van Jasmijn. Speelt voetbal bij Unitas in de C2. Leerling van het Van Maerlant Lyceum in de 3e klas.