Stichting 18 september App

Stichting 18 september heeft in Eindhoven het initiatief genomen om de 274 in de tweede wereldoorlog omgebrachte joodse inwoners van de stad te herdenken. Hierbij zijn kleine herdenkingstenen, zogenaamde struikelstenen (Stolpersteine), geplaatst in het trottoir bij de woning waar de slachtoffers woonden. Hierop staat de naam van het slachtoffer, de overlijdensdatum en de naam van het concentratiekamp. Op deze wijze wordt de herinnering aan deze gruwelijke vervolging in de tweede wereldoorlog levend gehouden en geven we de slachtoffers een naam.

Met deze app kunt u de Struikelstenen in Eindhoven en andere steden in Nederland vinden. U kunt zoeken op naam, straat of plaats. Ook is er de mogelijkheid om in de steden een wandelroute te lopen langs meerdere locaties. Van vele locaties zijn er verhalen opgetekend al dan niet voorzien van beeldmateriaal.

Heeft u ook belangstelling om uw Struikelstenen toe te voegen aan onze app, stuurt u dan een email met uw gegevens aan info@struikelstenen-gids.nl

Struikelstenengids App

Bekijk ook het verhaal achter de Struikelstenen op de plaats waar het gebeurde. Bekijk de app met rondleidingen en uitgebreide lexicon voor zowel iOS als Android. Als eerste stad in Nederland zijn alle 274 Eindhovense Struikelstenen in deze App opgenomen, compleet met verhalen en foto’s.