Freedom Walk

Wandeltocht door onze stad langs diverse monumenten, Stolpersteine en voor Eindhoven belangrijke locaties. Een historische wandeling van 4,4 kilometer door het centrum van Eindhoven.

FREEDOM WALK geeft u een inkijk over de bezettingsjaren in Eindhoven. Wat de burgers van Eindhoven hebben beleefd, gaat u al wandelend mee beleven. Genietend van het groene centrum van Eindhoven maakt u zich een voorstelling van de Tweede Wereldoorlog gebeurtenissen welke zich in onze stad hebben afgespeeld. Deze zijn verpakt in een monument, een Struikelsteen of een Luistersteen, waarvan u de tekst via Route.nl tot u kan nemen.

Vanaf 1946 brengt de Stichting 18 September uit Eindhoven de herwonnen vrijheid in herinnering. Met enthousiasme en daadkracht. Vele activiteiten getuigen daarvan. De Freedom Walk vormt nu haar kroonjuweel in het kroonjaar 2019 vanwege de viering van 75 jaar vrijheid. De Freedom Walk is ontstaan vanuit de gedachte dat het levend houden van de herinnering aan de periode 1940 – 1944 niet alleen jaarlijks rondom 18 september dient plaats te vinden.

Vele activiteiten getuigen daarvan, een overzicht hiervan ziet u op onze website www.stichting18september.nl Beleef de wandeling met volle teugen en bedenk dat vrijheid niet vanzelfsprekend is.

De route beschrijving vindt u hier.

Het boekje met alle beschrijvingen vindt u hier.

BELEEF EINDHOVEN

Stichting 18 September