Local Hero Concert

15 januari 2023 - 15:00 uur

Het concert in 2023 staat in het teken van de 100ste verjaardag van Joe Cattini.

Tijdens het concert maken wij bekend dat wij dit concert iedere twee jaar gaan herhalen en dat wij hier een award aan gaan verbinden. De Eindhoven Local Hero Award. Joe is de naamgever en het gezicht van de award en hij zal deze als eerste ontvangen.

Het complete concert wordt opgenomen met meerdere camera’s en gepresenteerd aan Joe, familie en vrienden in Southampton op 17-01-2023.

Er zijn 3 sprekers:

• Peter Kemp (vvorzitter Stichting 18 September), maakt de Local Hero Award bekend
  • Eric Nettekoven (Bestuurslid Stichting Veteranen Brabant Zuid-Oost), namens de veteranen
  • Burgemeester Dijsselbloem, hij kent het ereburgerschap van de stad Eindhoven toe aan Joe Cattini.

De Joe Cattini Local Hero Award

De Joe Cattini Local Hero ward wordt toegekend aan een persoon (16-24 jaar) die door de jury wordt beschouwd als de Local Hero van Eindhoven van de afgelopen 2 jaar. De jury kiest de winnaar uit inzendingen die een uitzonderlijke gedrevenheid en vastberadenheid heeft getoond voor een zaak, overtuiging of individu, ondanks tegenslagen.

De kenmerken waaraan dit moet voldoen moet vallen binnen het kader van Vrede, Vrijheid en Verdraagzaamheid. Dit kan iemand zijn die is opgekomen voor een waardevolle zaak zoals racisme, pesten of een gemeenschapszaak. Zij hebben onbaatzuchtig gehandeld en grote moed hebben getoond in een situatie.

Joe Cattini is de naamgever én het gezicht van de Joe Cattini Local Hero Award, deze wordt in 2024 voor het eerst aan een jonge burger in Eindhoven uitgereikt tijdens het Local Hero Concert.

De eerste uitreiking zal plaatsvinden in het jubileumjaar (80 jaar bevrijding Eindhoven) 2024.