Roepnaam: Coco

Overlijdensdatum: 23-03-1945

Laatste (vrijwillige) woonadres: St. Gerarduslaan 10

Slachtoffer staat beschreven in het boek van Ben Daamen

Coco, oudste dochter van verzetsheld Cor Gehrels, groeit op in Eindhoven. Tijdens bezoek aan familie in de Haarlemmermeer in 1944 wordt het zuiden van Nederland bevrijd en kan moeder met kinderen niet terug naar huis in Brabant. Als Coco in maart 1945 met haar tante in Halfweg fietst komt ze onder vuur door een luchtaanval op een brug. Net als haar vader overleeft ze, zo vlak voor de bevrijding, de oorlog niet. Coco wordt 14 jaar oud.

Zij is op dezelfde dag overleden als haar vader Cornelis Adolf Gehrels die in Kdo Mittelbau ‘Dora'(Nordhausen) om het leven komt door dwangarbeid.

Haar naam staat, om onbekende redenen, niet op het monument “Herinner U de Namen”

Hij wordt ook beschreven in het boek “Voor eeuwig in de oorlog” van Ben Damen, dat kan worden besteld door contact op te nemen met Ben Damen via benndamen@yahoo.com

Netwerk Oorlogsbronnen: https://www.oorlogslevens.nl/tijdlijn/Cornelia-Anneke-Gehrels/02/225772

Andere omgekomen slachtoffers in Eindhoven bij de zelfde gebeurtenis