Geboorteplaats: Bergeijk
Overlijdensplaats: Eindhoven
Overlijdensdatum: 05-03-1945

Laatste (vrijwillige) woonadres: Bergeijk

Slachtoffer staat op lijst:
Militair
Overleden in Eindhoven

Petrus wordt geboren op 20 december 1912 in Bergeijk. Na het einde van de oorlog meldt hij zich als soldaat voor de Dienst Grensbewaking. Deze dienst valt rechtstreeks onder het Militair Gezag en heeft als taak het weren van personen die niet in Nederland mogen verblijven, het beletten dat gezochte personen het land zouden verlaten en het vastzetten van politiek verdachte Nederlanders die vanuit het buitenland terug proberen te komen. Petrus valt onder grensvak VII, waarvan de compagnie in Eindhoven is gelegerd en het interneringskamp De Helze in Geldrop bewaakt.

Op 5 maart 1945 raakt Petrus, tijdens uitoefening van zijn plicht, dodelijk gewond na een ongeluk in Eindhoven. Hij overlijdt kort daarna aan zijn verwondingen, op 32-jarige leeftijd. Petrus is begraven in zijn vroegere woonplaats Bergeijk.
(Bron: Brabants Gesneuvelden)

Overleden in een Brits Hospitaal in Eindhoven.

Netwerk Oorlogsbronnen: https://www.oorlogsbronnen.nl/tijdlijn/Petrus-Johannes-Cornelis-van-Hoof/02/65950
Nationaal Archief: https://www.nationaalarchief.nl/onderzoeken/archief/2.19.255.01/invnr/65950A