Geboorteplaats: Etten-Leur
Geboortedatum: 23-08-1880
Overlijdensplaats: Eindhoven
Overlijdensdatum: 08-06-1944

Laatste (vrijwillige) woonadres: Blaarthemscheweg 80?

Bij een vliegtuigcrash van een Amerikaanse bommenwerper omgekomen. De piloot van het vliegtuig, Captain Robert R. Nelson, kwam hierbij ook om het leven. Hij werd begraven op de begraafplaats De Oude Toren en later herbegraven in Margraten.
Twee huizen werden voor de helft verwoest, terwijl er vier werden beschadigd.

Echtgenote van Gerardus Johannes Kloet.

Cpt Robert Nelson vloog fotoverkenning bij de luchtmacht bij de 8e luchtmacht, 7e verkenningsgroep, 27e squadron. Samen met Captain Cassaday steeg hij op vanaf Mount Farm voor een fotoverkenning van rangeerterreinen bij Hasselt, België. Captain Robert Nelson werd neergeschoten door de Flak op de Philipsfabriek (gebouwen van Strijp-S), Eindhoven.

Ze vlogen zo laag dat ze moesten uitwijken om niet rechtstreeks in de gebouwen te vliegen. Op dat moment werden ze geraakt door de Flak op deze gebouwen.
Hij stortte om 11:14 uur neer bij Eindhoven-Gestel.

Eerst begraven in Eindhoven (Woensel) General Cemetery Plot KK, Grave 68 Herbegraven op Netherlands Cemetery Plot O, Row 3, Grave 2.

Netwerk Oorlogsbronnen: https://www.oorlogsbronnen.nl/tijdlijn/Adriana-Maria-Kloet-van-Blerk/84/6368