Geboortedatum: 24-11-1866
Overlijdensdatum: 23-04-1943

Laatste (vrijwillige) woonadres in Eindhoven: Jan Luikenstraat 1

Slachtoffer staat op lijst: Joods

Andreas van Vlijmen wordt op 24 november 1866 in Den Bosch geboren. Hij is koopman in kalveren. Zijn vrouw Marianne Epstein wordt op 5 februari 1871 geboren in Goch, Duitsland. Na hun huwelijk in 1898 vestigen Andreas en Marianne zich in Vlissingen. Daar krijgen ze tussen 1901 en 1911 drie kinderen: Joseph, Frederik en Maurits. Maurits overlijdt voordat hij een jaar oud is.

In 1917 verhuist het gezin naar Eindhoven. De kinderen worden volwassen, trouwen en trekken weg uit Eindhoven. De oudste zoon, Joseph, keert na zijn huwelijk terug naar Eindhoven. Andreas en Marianne kunnen hun kleinzoon Bernard André zien opgroeien.

Op 10 april 1943 komen Andreas en Marianne van Vlijmen in Westerbork aan. Tien dagen later worden ze naar Sobibor gedeporteerd. Daar zijn ze direct bij aankomst op 23 april 1943 vermoord.

Ook hun oudste zoon Joseph en hun kleinzoon Bernard overleven de oorlog niet. Hun zoon Frederik en zijn gezin hebben de oorlog overleefd en zijn naar Israël geëmigreerd.

Geen overlijdensakte aangetroffen

Stolpersteine App: https://map.stolpersteine.app/nl/eindhoven/locaties/jan-luikenstraat-1
Netwerk Oorlogsbronnen: https://www.oorlogslevens.nl/tijdlijn/Andreas-van-Vlijmen/02/162059

Andere omgekomen slachtoffers in Eindhoven op het zelfde adres
Marianne van Vlijmen-van Epstein - (05-02-1871)

error: De content is beveiligd !!