Geboorteplaats: Utrecht

Laatste (vrijwillige) woonadres: Rodenbachlaan 14

Werkzaam als spoorwegpersoneel
Omgekomen in Eindhoven

Zijn naam staat ook vermeld op het Monument voor gevallen Spoorwegpersoneel in de Stationstunnel te Eindhoven.
De bronzen plaquette in de “oude” reizigerstunnel van het station in Eindhoven is aangebracht ter nagedachtenis aan 15 Eindhovense personeelsleden van de NS, die tijdens de bezettingsjaren door oorlogshandelingen zijn omgekomen.

In de nacht van 20 op 21 april 1941 viel er op de spoorlijn Eindhoven-Best bij kilometerpaal 53.8 een drietal bommen.
Een van die bommen ontplofte daarbij niet. De blindganger zou op 29 april 1941 worden verwijderd. Dat verliep niet zoals men zich dat had voorgesteld, want de bom ontplofte voortijdig waarbij de Heer Beusekom van de Nederlandse Spoorwegen en acht Duitse militairen op slag gedood werden, terwijl één persoon gewond raakte.

Netwerk Oorlogsbronnen: https://www.oorlogsbronnen.nl/tijdlijn/Hendrik-van-Beusekom/37/73066292