Roepnaam: Annie

Laatste (vrijwillige) woonadres: Leenderweg 196

6 december 1942 - Sinterklaasbombardement
Begraven op het Catharina Kerkhof
Slachtoffer staat beschreven in het Oysterboek
Omgekomen in Eindhoven

Omgekomen bij het Sinterklaasbombardement op 06-12-1942.
Dochter van Antonius Maria Elshout en Maria Joanne Leonie van Elshout-Swinnen.

Annie Elshout was de oudste dochter uit een gezin met drie meisjes. Ten tijde van het bombardement op Eindhoven op 6 december 1942 was ze 16 jaar. Haar zuster Melie was toen 14 jaar en haar jongste zuster Miep 12 jaar oud.

Moeder Elshout was in 1932 overleden. Annie en Melie werden toen ondergebracht op de kostschool “Mariadaal” in Oosterloo bij Geel, waar een zuster van mevrouw Elshout kloosterlinge was. Miep was nog te jong voor de kostschool en werd als dochter opgenomen in het gezin van dhr. Versteegden in Valkenswaard. Zijn vrouw was een zuster van mevrouw Elshout.

In 1942 kreeg Annie TBC en moest zij de kostschool verlaten. Ze kwam toen terecht bij Oma Swinnen (van moederskant), die bij haar zoon inwoonde aan de Leenderweg 186. Vanwege haar kwaal werd Annie opgenomen in het Binnenziekenhuis in Eindhoven waar zij bij het bombardement om het leven kwam.

Begraven op het Catharina Kerkhof graf nr E342, het graf is rond 1962 geruimd.

Informatie met dank aan Raimondo Bogaars

Netwerk Oorlogsbronnen: https://www.oorlogsbronnen.nl/tijdlijn/Johanna-Louisa-Maria-Elshout/84/11126