Geboorteplaats: Sint-Oedenrode
Overlijdensplaats: Amsterdam
Overlijdensdatum: 27-04-1941

Laatste (vrijwillige) woonadres: Laagstraat 346

Geboren in Sint-Oedenrode. Op 27-07-1919 getrouwd met Johanna van Veghel, samen kregen zij zeven zonen en drie dochters.

Zijn zoon, Petrus Joseph van der Horst, overlijdt op 12-07-1945 in Cuxhaven (Duitsland)

Hij was tijdens de oorlog werkzaam op het Vliegveld van Eindhoven, bij een bombardement is hij onder een zware boom gekomen. Er was in het ziekenhuis in Eindhoven geen plaats waar ze hem aan ernstig hersenletsel konden helpen vandaar dar hij is overgebracht naar Amsterdam waar hij kort na aankomst is overleden.

Zijn vrouw was zwanger van haar 11e kind, er waren thuis geen geld of middelen om hem terug te halen naar Eindhoven. Vandaar dat Amsterdam zijn laatste rustplaats is geworden. Niemand van de familie is naar zijn uitvaart geweest of heeft zijn graf kunnen bezoeken.
(Bron: W. Wagemans)

Hij is overleden in het Wilhelmina Gasthuis in Amsterdam en op 01-05-1941 begraven op de begraafplaats Sint Barbara in Amsterdam
Graf 4e klas CF5
(Bron: Archief Amsterdam)